Iată că Renault Twizy este concurat chiar de către un conaţional, cu un nume aproape necunoscut în lumea auto: Lumeneo Neoma. Dacă în primăvară, la Salonul Auto Geneva 2012, Neoma a debutat ca prototip de maşină electrică, pentru a testa reacţia celor interesaţi, iată că la Salonul Auto Paris 2012 avem parte de versiunea de serie.
Spre deosebire de Twizy, care e, de fapt, un cvadriciclu cu 1+1 locuri, Lumeneo Neoma e o maşinuţă electrică în toată puterea cuvântului, având caroserie închisă şi până la 4 locuri. Pachetul de 2,69 metri lungime, 1,66 metri lăţime şi 1,48 metri este perfect adaptat traficului urban, mai ales că maşinuţa are şi un aspect futurist, care o scoate în evidenţă oriunde.
Interiorul, în schimb, este foarte simplist, rezumându-se la strictul necesar – se remarcă, totuşi, că maşina beneficiază de sistem de aerisire, instalaţie audio, ba chiar şi geamuri şi oglinzi electrice, comenzile fiind plasate pe consola centrală. Scaunele din spate, evident, sunt mai mult strapontine, iar prin rabatarea lor se obţine un portbagaj de 400 de litri.
Lumeneo Neoma beneficiază de un motor electric de tip Leroy-Somer (sincron fără perii), capabil de 34 kW (46 CP) şi care e alimentat de la un pachet de baterii litiu-polimer de 14,2 kWh. Autonomia maximă se cifrează la 140 km, iar încărcarea totală a bateriilor durează 4 ore, valori corecte pentru o maşină electrică de oraş actuală.
Ca performanţe, Neoma atinge o viteză maximă de 110 km/h, în timp ce masa maşinii se cifrează la 850 kg, ceea ce anunţă o bună agilitate în traficul urban. Vorbim de masa totală incluzând bateriile, deşi Lumeneo aplică acelaşi sistem ca şi Renault: bateriile sunt oferite separat, neintrând în preţul maşinii.
Prin urmare, cei 14.700 euro pe care îi reclamă Lumeneo Neoma (după deducerea bonusului guvernamental) par rezonabili, dat fiind că Renault Zoe va porni de la peste 20.000 euro (tot fără baterii).